Ruilen en retouren

Herroepingsrecht bij levering van producten

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 30 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument. Dit geldt nadrukkelijk niet voor verkregen shoptegoeden in de vorm van bijvoorbeeld couponcodes. Producten aangeschaft met shoptegoed (al dan niet aangevuld met een andere betalingsvorm) vallen uiteraard wel onder het herroepingsrecht en op dezelfde wijze terugbetaald worden als voldaan is. 

2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Uitzonderingen hierop zijn hygiëneproducten (zoals mondmaskers, luchtkoelers, airco's, filters, etc.), verbruiksartikelen en op maat gemaakte producten. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

3. Gereedschappelijk vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Gereedschappelijk in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de Gereedschappelijk aanbiedt het product zelf af te halen, mogen wij wachten met terugbetalen tot we het product hebben ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Wij zullen voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel gebruiken dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Annulering van uw bestelling

Een bestelling kan kostenloos geannuleerd worden zolang de order nog niet is verzonden. Hier zijn geen annuleringskosten aan verbonden. Je kunt een order annuleren door een e-mail te sturen aan [email protected] met hierin de mededeling dat je wilt annuleren en met vermelding van het ordernummer. Een eventuele betaling wordt binnen 7 dagen teruggestort.

Onbezorgd retour

Het kan zijn dat pakketten niet bezorgd kunnen worden waardoor dit soort onbezorgde pakketten, na verloop van tijd, aan ons retour gestuurd worden. Wanneer wij dit pakket retour ontvangen hebben, zullen we het pakket crediteren op dezelfde manier waarop betaald is. Je kunt uiteraard contact met ons opnemen voor een nieuwe bestelling of zelf een nieuwe bestelling plaatsen via onze website.

Veel voorkomende redenen dat pakketten onbezorgd retour gestuurd worden:
• foutief adres ingevuld tijdens het plaatsen van de bestelling;
• meermaals niet aanwezig zijn op moment van levering;
• het pakket niet tijdig ophalen bij het pakketpunt.

Retour procedure

Wil je een artikel retourneren? Dan vragen wij het volgende te doen. Zo kunnen wij je retour zo soepel mogelijk afhandelen.

• Meld je retour bij onze klantenservice via mail.
   Je ontvangt via e-mail een bevestiging van je verzoek. 
   Je ontvangt via e-mail instructies voor de verzending van het artikel. 
• Na ontvangst van uw zending, sturen wij een ontvangstbevestiging via e-mail.

In de regel krijg je binnen 2 werkdagen een reactie van ons.

De kosten voor het terugsturen van een artikel zijn voor eigen rekening.

Je kunt ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping, welke hier te downloaden is.

Conditie van verpakking bij retourzending

Let er op dat je je aankopen in een omdoos verpakt bij retourzending. De originele verpakking of koffer mag niet beschadigd zijn door ductape, plakband, stickers of ander plaksel. Helaas zijn wij anders genoodzaakt schoonmaakkosten of vervanging van het verpakkingsmateriaal in rekening te brengen zodat we ook de toekomstige eigenaar blij kunnen maken met zijn of haar nieuwe aankoop.

Uitzondering verbruiksmaterialen

Helaas kunnen wij geen verbruiksmaterialen zoals spijkers, schroeven, kitten en lijmen retour nemen. 

Voorwaarden asbest

Is de machine bij asbestwerkzaamheden gebruikt? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Door het indienen van een reparatie-/ garantie aanvraag verklaar ik dat het product waarvoor ik een aanvraag indien, niet in een asbest-omgeving is gebruikt en ga ik akkoord met de garantie- en reparatievoorwaarden.

Klachten

Gereedschappelijk streeft naar een zo correct mogelijke afhandeling van je bestelling. Mocht je toch een slechte ervaring hebben met onze service, dan horen wij dit graag. We doen er dan alles aan om je alsnog tevreden te stellen. Je kunt je klacht richten aan de afdeling aftersales ([email protected]).